tisdag 15 december 2009

brandstaden

nu har jag spenderat drygt 24 timmar med min systerson Lage 4 år gammal. till min stora glädje verkade han nu innan han blev hämtad av sin pappa ha förstått koceptet av att "hosta i armvecket". Lage har nämligen en ovana att hosta rakt ut i luften. och i det här fallet rör det sig inte om små mesiga kameliadamen hostningar utan det här är riktiga sånna där lungslems hostningar.

som till exempel i eftermiddags när vi satt och pratade i mitt kök. Lage berättade att han ville flytta ifrån den lägenheten där han bor med sina mamma, pappa och storebror för den var för liten. jag förstod inte riktigt hur han resonerade eftersom de har gott om plats att leka på och har fått nya fina våningssängar (barnen inte förldrarna). vad behöver han mer plats för?
"jo det är så här" sa Lage och lutade sig fram över köksbordet som att han var på väg att berätta något i förtoende "vi ska nämligen köpa en giraff." han tittade på mig med allvarsam blick och hostade mig sen rakt i ansiktet.
han gör det nog inte för att vara otrevlig utan jag tror bara att han inte riktigt har fått kläm på det sociala finliret.

på tal om socialt finlir (snygg övergång) så gjorde harry och jag en tribute stripp till en filmskribent som jag, men framför allt vår lillasyster, är väldigt förtjust i.
Han heter Hynek Pallas och så här såg stripen ut:


/Rut

3 kommentarer:

  1. vad glada ni gör mig
    härligt med uppdatering när man är fast på jobbet
    /w

    SvaraRadera
  2. haha, söt Harry-länk-bild! ^_^

    (märkligt nog var alla klickbara ord på den där Hynek Pallas blogg liksom vanliga. Inte så där sköjsigt oväntade som era! Jag blev alldeles förvirrad...)

    SvaraRadera
  3. he will be mine. oh yes, he will be mine.
    /e

    SvaraRadera