måndag 7 december 2009

a road less traveled


igår var det visning inför vapenauktionen på auktionsverket. för mig är detta en av höstens highligts. jag får spendera dagarna två omgiven av revolvers och samurajsvärd. jag har roat mig med att plocka isär och sätta ihop den här remmingtonrevolvern:

och så har jag beundrat hantverket på det här coola svärdet.

eftersom detta är sjätte gången jag jobbar på vapenvisningarna så börjar jag känna igen en del av besökarna. de besökarna jag har är absolut snällast. små farbröder med läderkepsar och lädervästar som gärna berättar om allt vad puffror heter. så tycker de att det är kul med "en brud som är intresserad av sånt här". de pratar gärna om clint easwood och huruvida det är rimligt att plocka isär en revolver så och så snabbt i den och den filmen.
igår stod jag och snackade lite med Lasse som är en av sverigemästarna i svartkruts skytte. jag frågade lite om hur det går till när man tävlar och annat jag undrar över. efter ett tag sa han : "kom förbi imorgon i farstahallen. st eriks pistolskytte klubb träfas där på måndagar. då kan du få prova på att skjuta och se om det är något för dig. " jag ba: Yessssss!!!!!

så snart ska jag och susie sticka iväg till farsta och pröva våra vingar. it's gonna be awsome!

jag återkommer med bilder och en redovisning.

/Rut

ps. jag har mailat med svenska dagbladet. harry och jag ska dit på onsdag morgon 11.00 på möte och prata om framtiden.!!!

1 kommentar: