onsdag 9 december 2009

Nu kan alla haters gotta sig



Denna ritades kort efter beskedet

Jaha, då har man fått sparken för första gången i sitt liv. 
Svd ansåg att Söndagsbarn inte passade in och att deras läsare var extremt upprörda över serien.
Strippen tar upp cirka elva centimeter, om det nu är så hemskt kan man väl bara inte läsa just den lilla obetalda  plats  som tidningen tar upp. 

En annan grej som suger hårt är att vår plats tas över av serien Mumintrollet. För svd anser att det ska passa barnfamiljer som jag antar vill ha en mysig frukoststund runt sitt problemfria-icke uprrörande-frukostbord.

Varför i helvete kan dom åtminstone inte ta in en serie av en svensk tecknare? Inget  annat i tidningen är ju massproducerat. Jag menar dom har sina egna journalister alla nyheter är ju inte inköpta från TT. Varför måste då serierna lida och bli inköpta av agenturen bulls? 
Djävla skit.
Jag hade hellre sätt att dom köpte in Samir eller Elvis.
Så illa tycker jag att det är.

FUCKBAG.

Så kortfattat, elfte januari kan ni läsa den sista Söndagsbarn-strippen i Svenska Dagbladet.

Nu går jag ut och går.
-Harry

9 kommentarer:

  1. Dagens Nyheter nästa! KÖRKÖRKÖR!!! Pushitpushitpushit! Failure isn't failure until we accept it as such! quitters never win and WINNERS NEVER QUIT! :D

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare, DN ftw!

    SvaraRadera
  3. Om ni på nåt sätt kan lyckas med konstsycket att bumpa Nemi från DN ska jag personligen finansiera en utekväll på fritt valt ställe (mitt fria val alltså, inte erat).
    Skulle det sedan dessutom som en bonus putta undan söndagens svarta ångestmoln (dvs söndagsNemi) köper jag Harry ett nytt set tuschpennor!

    SvaraRadera
  4. SvD:s papperstidning är på dekis. Efter nyår kommer de i princip lägga ned sportredaktionen och efter det kommer väl del efter del att fyllas med förmaningen "läs mer på svd.se".
    Wipe your ass with it.

    SvaraRadera
  5. FUCK! for what its worth var söndagsbarn den enda anledningen till varför jag köpte svd (och på torsdagarna köpte jag dn!). their loss! lycka till i fortsättningen, jag hoppas ni fortsätter med bloggen i alla fall! :)
    /Mini

    SvaraRadera
  6. nejmen förihelvete! jag har ju precis köpt enhelårsprenumeration för att kunna läsa er serie varje dag! resten av tidningen bryr jag mig inte ens om att bläddra i! fortsätt blogga, och satsa, som tidigare nämnt, på en plats under Rocky i DN! ni är bäst och jag kommer gråta mig till sömns ikväll!

    SvaraRadera
  7. Jävla as SVD är, fyfan vad tråkigt!

    SvaraRadera
  8. ni sa väl typ you cant fire me cause i quit? You DID make a scene didn't you?

    SvaraRadera
  9. näe!? Fy fan va trist!
    fortsätt rocka!

    SvaraRadera