lördag 5 december 2009

Milord

Problemet med stålar är att jag inte har några. Även nu när jag fått in elva lakan på mitt konto känner jag bara: Jahaaa detta är pengar som jag inte kan spendera, nej detta är pengar som ska gå till skulder och alla mina mailorder wifes.
Jag måste medge att det ändå känns ganska skönt att för en gångs skull slänga upp kortet i baren och lite häftigt säga.
-Karl? Hanna? Öl? Jag bjuckar.
Sen när man vaknar dagen efter och har ont i magen av outgrundliga anledningar känns det också skönt att ta en taxi från Hornstull till Mariatorget.
Men nu sitter man här och för över pengar för tre månaders kommande hyror och några lök till morsan.
Jag känner mig ändå inte fattig, en bananfluga har bosatt sig i mitt kök och håller mig sällskap. Så även om jag är fattig i pengar så är jag rik på vänner.

Valle kom precis in svidad till tänderna och när han ser mig vräker han ut sig.
-Jag känner mig inte fattig.
Jag fnös och tog en bild av honom.



Igår åkte min flickvän ut ur idol, hon vet inte att vi är ihop men ödet kommer snart se till att våra vägar möts. Innan jag drack öl igår hade jag druckit fem burkar coca cola, detta var för att det var extra pris på prisxtra. Eftersom jag är en sucker för socker så var det skönt att bli spattig och klä upp sig i Hannas pattgrima.





Nu har jag en serie kvar att färglägga och sedan ska jag ge allt material till Rut.
Denna gång har det varit väldigt roligt att färglägga, detta beror endast på att materialet är top noch och att jag skrattar så jag kiknar åt den fantastiska serien Söndagsbarn.
Här är ett exempel på kvalité i dess prime.




Nu ska jag dricka te, kaffe och en cola.
Edith Piaf och bananflugan håller mig sällskap

-Harry

3 kommentarer:

  1. Innan publicering får ni ändra ‘insesterar’ till ‘insisterar’.

    SvaraRadera
  2. Jag ska framföra det till Rut, tack.
    -H

    SvaraRadera
  3. När man nu ändå ska skämmas bort och få strippar här, skulle de inte kunna vara lite större så att man verkligen SER dem?
    kram

    SvaraRadera