söndag 27 december 2009

en bra film (eller två)


Jag kommer ihåg när jag så Darling. den var som ett uppvaknande och jag undrade vad svensk film hade hållt på med i alla dessa år? Med Darling blev det så tydligt att man med trots låg budget och utan en skrikande Mikael Persbrandt kan gör fantastisk film.

Nu har jag precis sett om Låt den Rätte komma in och känner samma varma känsla som när jag såg Darling. det här är bra skit. Fotot är fantastiskt och det märks att regissören verkligen har litat på att tittaren kan dra sina egna slutsatser och har därför undvikit att göra historien för övertydlig.

Ikväll ska filmklubben (mina syskon, jag och vår onkel) gå och se bröderna Cohens nya. Jag tycker att de (bröderna cohen,inte mina syskon) är sjukt överskattade och attt de inte har gjort en enda bra film. det ska bli spännande att se om de överraskar mig ikväll.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar