tisdag 22 december 2009

mostern och den vilda bebin


Lage Lus ligger och sover i min säng. vi har haft en riktig heldag. jag hämtade honom på dagis och drog hem honom i min pulka. sen har vi lek sjörövare i köket och byggt ett skepp av en gammal äggkartong. Linus lagade lyxmat till oss (köttbullar med brunsås och potatismos) och sen kollade vi på mary poppins.
normalt när Lage sover här så brukar vi sova i min säg tillsammans. men han pratar i sömnen och snarkar, gnyr och rör på sig mest hela natten så sen när han vaknar vid halv sju så är jag som en zombie. så nu kanske jag ska sova på soffan istället. men tänk om han vaknar mitt i natten och inte vet var han är då? voj voj voj. knepigt med barn.

bilderna är från "Mamman och den vild bebin", den är fantastiskt bra och fin.


nu ska jag kolla till Lage så at han sover ordentligt.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar