fredag 25 december 2009

Buss mot frihamnen

Häromdagen skulle jag åka buss med min kusin Jesper. Han ser mig som sin "konstnärskusin" som aldrig har pengar. Han brukar även använda det som en icebreaker när han träffar tjejer, då berättar han historier som hänt mig och får på detta sätt tjejerna att skratta. Humor är enligt mig en inledning till vad som kanske kan bli ett hångel eller en date. 

Hur som helst skulle vi åka buss.
När vi kommer till hållplatsen upptäcker vi två saker, det är 15 minuter till bussen går och att det står en väldigt full man och skriker
- BÖÖÖÖÖÖGDJÄVLAR! Åt oss.

Mannens jacka är öppen likaså hans tröja under så han står och visar hela magen. Jag och Jesper gör som  vilken svenska som helst och sätter oss på bänken och försöker att undvika den fulla mannen. Det går visst inte för han ser mig och säger.
- Fan, du är ju skitsnygg! Jag blir kåt av dig.
- Öhm, tack tack. mumlar jag
- Nej asså jag menar det du har skägget på rätt plats. Fortsätter mannen och kommer närmre.

Jesper känner sig lite obekväm och ställer sig upp för att kolla efter bussen. Detta uppskattas inte av den fulle mannen då han ryter ut.
- VÄND INTE RYGGEN MOT MIG........jag blir så djävla kåt.
Jesper sätter sig illa kvickt och kollar på mig.

Mannen fortsätter.
- Vart ska ni?
- Vart ska du, frågar jag
- Till helvetet, utbrister mannen
- Denna buss går bara till Frihamnen, fortsätter jag.
- Vänta, ska vi först ta en puss och sedan åka puss säger mannen och går mot mig.

Jag reser mig upp och förklarar att jag inte ska någon puss utan jag ska verkligen bara åka buss.
-Kom igen kyss mig, svamlar mannen och ställer sig framför mig.
- Nej tack, säger jag nu kommer bussen.
- Men du är snygg i ditt skägg, kom igen.
- Nej, nu får du ge dig. sa jag och gick mot bussen som nu stannat in.
-Okej, säger mannen och slänger sin cigg. Men du om busschauffören tjafsar säge att du är min kompis. Bussförare kan vara sådana djävla bögar. 
- Ja, ja mumlar jag och går in och sätter mig.

Väl inne på bussen konstaterar Jesper och jag att något luktar bränt. Jag kollar min tygväska. Och visst fan brinner den. Jag stampar ut elden och kolla väskans insida, vad hittar jag där?
Jo den fulla mannens ciggfimp. 



Jag suckar och känner att det finns inget jag kan gör eller säga för att förbättra situationen. Mannen tycker tydligen att det finns det för när bussen rullar in på centralstation säger han till mig.
- Jag ska av här, ska du inte följa med.




Så det jag har gjort efter denna händelse är att raka av mitt skägg och tejpat min tygväska. 
God fortsättning
-Harry

2 kommentarer:

  1. Oerhört bra anektdot. Ger garanterat ett hångel, av det kön som önskas. Frågan kvarstår dock, vad hände med den skäggtävligen som myntades på bloggen för ett tag sedan?

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar.
    Det är inte en skäggtävling då jag är den enda av oss fyra som får skägg,så vi sparar hår.
    Artonde augusti 2010 smäller det, eller klipps detkanske jag ska säga
    -Harry

    SvaraRadera