fredag 4 december 2009

stormun slår till igen


Jag är nyss hemkommen från Uppsala. Det lovades fest, studenter och hångel. Alla tre löften hölls vissa med mer lyckat resultat än andra.
Vad festen gäller så började det hela med en förfest hemma hos min kompis Hedda. Hon bor i en studentlägenhet och har en inneboende som kommer från Kina. Detta behöver inte vara helt sant då jag varken såg eller hörde röken av denna inneboende. Allt jag vet är att jag tycker synd om henne, det fördes ett djävla liv.
Anywho, vi drog sedan till stockholmsnationens torsdagsklubb även kallad stocken. Det var helt sjuk, varje gång man köpte en öl fick man nästan mer pengar i växel än vad man handlat för. Det gick nästan inte att slösa pengar. Detta betyder inte att jag inte försökte, oj oj oj.
Festen bommade igen redan klockan ett, och där stod jag utan Hedda,Tim eller Niklas. Jag blev stående ett tag med en tjej som gillade Söndagsbarn, hon tyckte till och med att strippen om Göteborg var kul. Det var fett.
Efter många om och men hittade jag till slut Hedda, hon gav mig bara nycklarna till sin lya och bara:
"Dshu hittars shem schäälv"
Det gjorde jag fan inte.
 Tur att Niklas gjorde det, med mig och Tim (en full sådan) i varsin hand styrde han kosan mot studentrummet. Väl där var vi arga på Hedda som så hårt hade dissat oss. Vi beslöt oss för att äta upp allt hennes godis samt knäckebröd, sen sov vi tre killar i en säng och i morse tog jag tåget hem till mitt underbara Stockholm.

Vad mitt hångel beträffar så var det inte med den härliga Söndagsbarnsgillandetjejen, nej det var med någon vid baren som sa att hon var bättre på att hångla än dansa. Det visade sig vara en lögn för efter vår match i tunghockey började hon dansa med en hunkig läkarstuderande douchebag.

Nu ska jag färglägga serier och lyssna på bra musik.

Tack och hej orörda grej
-Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar