onsdag 2 december 2009

Lyckliga Gatan

Tjo!
Anledningen till att jag hållit mig undan bloggvärlden är för att jag stängt in mig i mitt kök och ritat som en tok. Igår var jag uppe till två på natten och producerade fem nya strippar. Det tyckte jag var häftigt, det visade sig nämligen att jag både kan rita snabbt och snyggt. Jag vet inte vad det är men jag har fått in en stil som jag känner mig säker och bekväm med. Det kan vara att jag igår kom på ett killer sett att rita av gator och stockholmsmiljöer. 
Detta är nog ingen nyhet för andra serietecknare men jag är överväldigad. Man går helt enkelt in på hitta.se , skriver in adressen till det område man söker och klickar sedan på "gatubild" då kan man med hjälp av magi se utsidan av fasaden. Detta underlättar när man vill rita in cyckelbanor eller bara pricka in Spy Bars rökruta. 
Resultatet har blivit grymt och livet känns bra. 


Hanna var här och lärde mig rita bröst.



Så här ser min arbetsplats ut.


Rut och jag ligger i fas med deadline vilket igår verkade ses som en omöjlighet. Är det något jag har lärt mig nu är det att inte börja sacka efter bara för att vi ligger i fas. Det har mycket med mitt dåliga samvete gentemot Rut eftersom jag med min slöhet förstör den tillit samt arebtsrelation vi har byggt upp. Detta ska inte hända igen. 

Så nu sadlar jag på och ger mig ut på serieslätten.




Dett är min snygga roomie.


Jag tykcer ni bore gå in och kolla på min kompis Tims nya musikvideo, man blir lite stolt. Artisten är den grymma "Name the Pet" och låten heter "American Boys"

I serien brukar jag rita affischer i bakgrunden med just Name the Pet, jag tycker att hon är cool och känns fräsh i musiklandet.

AVANTI RITBORD
-Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar