fredag 18 december 2009

värmen

kära vänner. jag vet att det är mycket skit i dag. gm har lagt ner saab och klimatmötet verkar gå åt helvete.
men jag har haft en riktig toppendag och har känt mig glad flera timmar i sträck. detta är min första vinter som jag inte bor inne i stan och skillnaderna kunde inte vara större. det är så vackert här ute, att jag snart kommer att dela med mig av lite bilder jag tagit på min omgivning. det ser ut som en målning av fjaestad.




på det här trädet växte det snöbollar





ikväll ska susie och jag på konstfacks julfest. det är över 4000 persner som har osat på fejsbook. hur sjukt är inte det? asså 4000. tänk om alla kommer. lolololol. om jag inte får hångla då, då jävlar smäller det tvärt!

men innan jag går hem till susie ska jag kolla på en clint eastwood film för att komma i rätt mood.

vår sista stripp går i svenskan 11 januari. innan dess vill jag ha hittat en ny tidning som vill ha vår serie. vi har fått nej av alla stora tidningar i sverige säkert fyra gånger sen vi började höra oss för 2006. som jag brukar säga, det är som tjatsex (hur förhatligt den än må vara). eller lite som george i seinfeld som beskriver sig själv som en reklamgingel. du hatar den i början, men snart kommer du på dig själv med att nynna på den. det är Söndagsbarn.





Linus om du läser det här, jag köpte ingen gran idag. jag gör det imorgon.


/Rut

2 kommentarer:

  1. Haha, Ruts reaktion är så GULD!

    SvaraRadera
  2. hahah. tack Frida. om jag ahde gjort serien ensam skulle jag nog ha deppat ihop men det är bra att vara två då blir allt ganska snart en rolig historia.

    SvaraRadera