onsdag 16 december 2009

allt det goda


asså P1. jag kan inte lovsjunga denna kanal mer. igår kväll när jag inte kunde sova kom jag på mig själv med att ligga och nynna på introt till kulturnyheterna. (bra lyssningstips)

en annan kul grej som hände igår kväll var att min kära roomie Linus (Lina) och jag var hemma samtidigt. detta firade vi med clementiner och Magnum Force.
jag tror att mina känslor för clint eastwood är om möjligt starkare än dem för P1. jag vill liksom pausa filmen när han är i bild och gå fram och slicka på tv-apparaten. mmmm.. han skulle smaka kallt och stickas lite på tungan.

en anan kul grej som hände igår var när Lage lus full med bus (det är hela hans namn när vi leker) var här. efter att vi hade bakat gömde jag alla vassa föremål i hela lägenheten, kopplade ur spisen och tejpade alla kontaktuttag eftersom jag skulle gå och duscha och inte tänkte ta några risker att lage skulle kunna göra sig illa.

"lage, nu går jag och duschar. hitta inte på något dumt." men han lyssnade inte för han lekte "brända staden" (vår favoritlek, men jag kan tyvärr inte berätta mer än så för vi har tummat på att det är hemligt).
för säkerhetens skull så låste jag inte dören till badrummet utifall att det skulle hända något. det som hände var då att när jag hade duschat klart och stod i badkaret och torkade mig var att Lage kom in knatandes.

han ville inget särskilt utan bara snacka lite om "att rut strut för vet du.. att en gång när jag var liten så åkte jag i en buss och då då kom det en vind så jag blåste iväg enda till en annan planet.. och där där levde det så jättesmå marsvin och de var så söta och jag fick faktiskt bo där med dem." han verkade inte bry sig om att jag var så gått som naken.
jag där emot brydde mig om det. sen jag var liten har jag HATAT att någon ser mig naken eller att se andra människor nakna. jag var livrädd för att halka i badkaret och slå ihjäl mig när jag var yngre och fortfarande bodde hemma. inte för att jag var rädd för att dö utan för att mina familjemedlemmar skulle se mig naken när de hittade mig.

så naturligtvis så utgår jag från att alla andra med hjärna tycker lika dant. så för att skydda lage från att bli traumatiserad för resten av livet försökte jag skyla mig med min 30x40cm stora handduk och backa in bakom duschdrapperiet. lage verkade inte ha bråttom ut ur badrummet utan gick in och satte sig på toaletten bredvid badkaret och fortsatte att prata om de marsvinen som hade päls av guld.
jag ville inte att han skulle tro att jag inte var intresserad av vad han berättade genom att gömma mig bakom duschskynket så jag draperade mig, på ett mycket non fashion way, i detta och väntade på att Lage skulle prata klart.
det är en av sakerna som är kul med att umgås med barn, man (jag) blir så medveten om de egna och andras föreställningarna om nakenhet, sanning/lögn och främmande planeter bebodda av marsvin med gyllene päls.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar