tisdag 13 oktober 2009

Större än Jesus

jag har aldrig gillat Beatles och alltid varit misstänksam mot folk i vår ålder som hyser enbart positiva känslor inför bandet.

Det kommer inte komma ett "men" efter vilket jag skriver att jag ändrat mig och blivit beatles frälst. Däremot så kan jag varmt rekommendera den animerade kortfilmen "I met the walrus" (se nedan). Det är en illustration av ett samtal som ägde rum mellan Johan Lennon och en liten kille. Det är lite svårt att höra vad som sägs men om man lyssnar noga så blir det tydligt att John Lennon säger massa bra saker. och jag är också imponerad av hur bra illustrationerna framhäver texten. precis som i söndagsbarn.



JA, det tåls att tänka på.

och när vi ändå är på temat:



jag gillar den här bilden.

Men nog om döda vita män.

Harry och jag har funderat på omslaget till BOKEN.

just nu är mina (om jag måst välja):



Nu ska jag komma på 15 nya strippar. Det går på ett nafs.

hej då
/Rut

ps. det är inte jag som stavar illa, det är mitt tangentbord.

1 kommentar: