torsdag 22 oktober 2009



Bra skägg, bra människa

I morse försov jag mig, klockan tio vaknade jag av att min syster Wanda ringde. Hon var sjuk och ville låna film av mig. Jag klandrar henne inte mitt dvd bibliotek är top off the line. Jag är dock väldigt trött men befinner mig nu på kontoret med en varm kopp te och ett huvud fullt av idéer

Den glada nyheten är att jag känner mig i bra form, inga skrubbsår eller överhängande deadline panik. Jag tar i trä medan jag skriver allt detta. Sen finns det en annan bra grej. Serietecknarna Mikael Sol och Adam Boman har släppt nummer fjorton av deras webbtidning babian
Det bästa av allt är kanske att en av de svenska serietecknarna jag uppskattar mest och som är så grym att jag tappar hakan har bidragit med en serie.  Hon heter Rebecka Lindberg och har bla. varit med i tidningen "Hjälp." Grym är hon.
Jag hittar dock ingen hemsida med hennes alster men surfa in på babian.se och förundras av hennes majestäsiska stil.

Nu ska jag rita rita everyday.
-Harry  

1 kommentar:

  1. Rebeckas serier kan man bland annat hitta i babian.se nr 3 och nr 10. Dessutom har hon tecknat ett råsnyggt motiv till en t-shirt: babian.se/shop/

    SvaraRadera