onsdag 14 oktober 2009

Män jag älskar 1



Ja,det är sant. Jag älskar Jerry Seinfeld. Och visst, ni kanske tänker att ja man kan älska honom för att han är rolig och att trots att han inte har någa skådespelartalanger så har han skapat en av nittiotalets bästa tvserier.
men det här rör sig inte bara om en platonisk kärlek.
Det hela hände 2007 när jag låg framför tvn hos mina föräldrar med 40 graders feber.


(precis så här såg det ut)

för att få tiden att gå så såg jag hela säsong 7 av seinfeld i ett sträck.
Kanske var det febern, men något hände. Från att bara ha varit en man jag uppskattade för hans komik kom jag att utveckla romantiska känslor för Seinfeld. Jag började till och med tycka att han var attraktiv.





det hela nådde sin kulmen när jag såg "i'm telling you for the last time". (till mitt försvar så hemsöktes jag fortfarande av febern och sjukdomens mara red mig).
I "I'm telling you..." så har Seinfelfd på sig en särskild slips. Man ser det inte i början, men när ljuset faller rätt (27.4 min in i framträdandet) så ser man: det är en läder slips!!!



det är något särskilt med just det där fantastiska uppträdandet i kombination med slipsvalet. Kanske var det att det kändes så otippat att Seinfeld skulle ha en läderslips? inte vet jag? det jag vet är att trots att det har gått 2 år så är mina Känslor för Jerry Seinfeld fortfarande för intensiva för att jag ska kunna reda ut dem och tydligt klargöra för vad som fick min puls att stiga och mina ögon att glittra den där febriga novemberdagen i mina föräldrars ikea-soffa. kanske var det kärlek? kanske var det något helt annat.

/Rut

2 kommentarer:

  1. vilka vackra renässans-bilder du hittat. Urtjusigt! Även ulven i fårakläder gillades skarpt. :)

    SvaraRadera
  2. Här sitter man och slösurfar och hittar den här remarkabla kärleksförklaringen! Det är nåt visst med den där Jerry. Kanske är det humorn, kanske är det gestikulerandet. Men det skulle också kunna vara läderslipsen.

    Tack för senast förresten! Jag glömde redogöra för mitt bombrecept. Nå väl, nu ska jag gå och lägga mig. God natt!

    SvaraRadera