torsdag 15 oktober 2009

Den tyngsta bördan..

... sägs vara kunskap. Jag nog att en ryggsäck full med adamantium är bra mycket tyngre.
hursomhelst så är det sista ansökningsdagen idag för att söka till universitet och/eller högskola.Till våren har jag sökt några distanskurser på halvfart bara för mitt eget höga nöjes skull.

ikväll är det filmqizz på petsounds. Det är fantastiskt roligt och gratis.
Men innan dess så ska jag fortsätta att skriva några strippar.
Harry och jag räknade ut att det tar ungefär 8 (åtta)timmar att göra en stripp (från blankt ark till färglagt mästerverk i datorn). Till varje ny deadline till svenskan ska vi göra 30 (trettio) nya strippar.
en annat roligt räkneexempel är hämtat från nyårsdagen 1790.

Gustaf III hade bjudit till publik spisning (vilket innebar att utvalda adelsmän och deras fruar stod och tittade på medan kungafamiljen åt).
under denna spisning serveraden det 32 rätter och middagen tog ca 6 timmar.
Hur många rätter åt Gustaf III i timmen?
Rätt svar belönas med ett signerat foto på Harry och mig. maila svaret till sondagsbarn@gmail.com (extra poäng om man kan svara på vem GIII blev skjuten av och vad Harry är allergisk mot).
vi ses på pet sounds

/Rut

2 kommentarer:

  1. han skjöts av Jacob Johan Anckarström! en rolig anekdot är att jag är, någorlunda avlägset såklart, arvinge till honom på min mors sida. helt enkelt har vi kungablod på våra händer !

    gillade stripen som fan by the way

    /Aron

    SvaraRadera
  2. han åt även 5 och en tredjedels rätt i timmen. Ge mig nu min bild.

    Aron

    SvaraRadera