onsdag 28 oktober 2009

Nu vet jag vad glädje är!

YES!!! jag är online på den stationära datorn efter mycket om och men. härliga tider!

jag brukar alltid känna mig stolt över att jag sällan behöver läsa bruksanvisningen, men den här gången behövde jag stiga ner från mina höga hästar och verkligen lusläsa instruktionerna, men nu jävlar.

jag behövde även ta till hjälp för att få igång min nya mobil jag köpte idag. det hela var som ett alldeles för övertydligt exempel på hur stress påverkar ens förmåga till lateralt tänkande.
jag har köpt en sony ericsson av sentimentala skäl och för att jag vet hur den funkar. på min gamla mobil så utgör batteriluckan den nedre delen av mobilens baksida. eftersom jag ville få igång mobilen så snabbt som möjligt så var jag i full färd med att ta bort batteriluckan på den nya mobilen när jag märkte att det inte gick. när jag tittade närmre så såg den nästan ut att sitta ihop med resten av skalet. ilskan från igår började bubbla upp och jag började få för mig att jag kanske hade den osannolika oturen att ha köpt den mobilen på miljonen som är fel från fabriken.
så jag gjorde det alla människor skulle gjort. jag tog fram vertygslådan och tog fram mina två minsta skruvmejslar för att med våld kunna benda upp luckan. bortsett frn att plasten på mobilen snart började bli repig så såg jag till min stora förvåning att de hålen på sidan av mobilen inte var tänkta till att föra in verktyg i utan att de i själva verket var små högtalare (det här är tydligen en musikmobil).
det hela löste sig tillslut. inte för att mobilen gav vika utan för att jag blev rädd att jag inte skulle kunna lämna tillbaks den till butiken i det skick mobilen nu befinner sig i och för att jag hittade den här löjligt pedagogiska videon på youtube

luckan var alltså på övre delen av baksidan.
men jag är glad att hjälp, i alla dess former, finns att få på internet.

nu ska jag färglägga strippar och titta på seinfeld. det kommer att bli en all nighter och jag ska inte in till kontoret imorgon utan fortsätta med serien då.

det är en trådlös värld och jag är online.
/Rut

3 kommentarer:

  1. herregud. jag såg precis hela videon, jag har inte ens en sony... men kul blogg, minus videon eller i varje fall min oförmåga att säga stop till irrelevant pedagogik =)

    kram Olivia

    SvaraRadera
  2. ha ha. Tack. visst är det helt fantastiskt att folk lägger upp sånna instruktionfilmer som man inte förstår vem det är som ska titta på, tills man plötsligt sitter där själv med skruvmejseln i högsta hugg och gråten i halsen.

    SvaraRadera
  3. Ja kanske är det vägen för en helt ny art av känslosam ungdom, emo-tech kunde den möjligtvis heta, och dess musik kultur är ju rätt upplagd... en mix av broder daniel och prodigy, eller så kunde Conor Oberst hitta nytt sångmaterial här:

    http://www.mscc.edo/webs/vyoung/songs/Main_Pages/Tables.htm

    SvaraRadera