torsdag 8 oktober 2009

Min arbetsplats

Här jobbar jag (fast spegelvänt). på ena skrivbordet står datorn jag sitter vid nu och på skrivbordet lite längre bort står ljusbordet. men det brukar inte alltid stå där för där brukar den förtjusande Tyra von Zweigbergk sitta och jobba. Ibland brukar jag låtsas att ljusbordet i själva verket är Tyra så att jag har någon att prata med när jag är ensam på kontoret. Tyvär är ljusbords-Tyra ganska dåligt uppfostrad och har en ovana att inte svara på tilltal, så det är inte sällan att jag sitter här i min ensamhet och hytter med näven åt Tyras undermåliga stand-in.

Men jag är inte alltid ensam här, för här jobbar också Thomas och Rolf. Det är de som är Kartago Förlag (och lite jag).Det ni ser här är Harry i Kartagomontern på Bokmässan. Han skrattar, ohh vad han skrattar, som bara de unga kan. Inte bara för att det är så himla kul at jobba för Kartago utan även för att jag springer utav bara helvete för att hinna till soffn så att även jag kan dela denna glädjestund med min bror och bli förevigad med honom sittandes i den vänstra soffan. Resultatet av detta ser ni i vänster hörn av bilden. Det är en del av min ortopediska gymnastiksko. Kort sagt: jag hann inte.



på dagarna (10-15) jobbar jag här på Kartago och på eftermiddagarna (16-18) sitter jag kvar och jobbar med Söndagsbarn. det är swe-e-e-et att sitta och jobba med serien. Då kan jag alltid passa på att fråga Thomas om tips när jag har kört fast och behöver hjälp.


Han är som Mia Törnblom fast utan ärtgrön luvtröja i velour. Tille exempel kommer han med bra tips om var jag kan köpa tårtor med Twilight motiv:

(jag undrar hur den smakar? kanske blod)

Nu ska jag jobba, hoppas att du får en bra dag och att du också har en egen Thomas Olsson. I'm telling you, it's heaven.

/Rut

2 kommentarer: