onsdag 21 oktober 2009

att vara och att ha



igår skypade jag med min bästis. vi har känt varandra i snart tjugo (20!) år. Vi slet tillsammans i tyska skolan och det var tack vare henne som jag började med serier.

jag brukade rita små nidbilder av våra lärare och planer på hur vi skulle totalförstöra skolbygnaden. allt för att fördriva tiden. varje dag är jag glad att jag inte går på gymnasiet längre.
hur som helst.
Astrid (det är så hon heter) berätade att hon precis hade kommit hem till kapstaden från Tanzania.

Där hade hon bott med masajer i en liten by för att ta sig en närmre titt på hur globa uppvärmning påverkar masajernas levnadsvillkor.
Innan dess hade hon varit i Nairobioch träffat FN människor där och pratat med dem om ett projekt som hon vill genomföra.
Jag lät bli att berätta att jag har börjat bli bra på bokstaven "o" när jag textar. jag ville inte att hon skulle känna att hom inte åstakommer något här i livet...

nu sitter jag på kontoret och väntar på att hary ska komma förbi och hämta lite nytt material. i'm telling you, it's dymamite!

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar