fredag 30 oktober 2009

God Eftermiddag

Idag har jag sett staden vakna i samma takt som jag, var uppe och på väg mot kontoret vid fem rycket idag. Det var kallt, folktomt och om tystnaden inte bröts av en lärkas ljuva sång så var den en förvirrad tonårings kräkattacker som trots den tidiga morgonen höll staden vid liv. 
Väl på kontoret har jag suttit hukad som en hök över ritbordet, och har nu ritat tre serier. Inte illa men nu börjar jag bli rastlös. Jag har druckit femton koppar te och ätit en torr ostmacka, mat för en vinnare.




I onsdags var jag på maskerad, det var skoj. Jag var utklädd till Rorschach från serien Watchmen, som väntat var det inte många som förstod vem jag var. Jag hade även målat masken med vattenfärg så  när jag drack öl blev jag svart över hela fejan och mina fingrar såg ut som det hade förfrusit. 

En annan sak jag tänkte på var hur konstigt det är att gå på en maskerad och alla kläder man har på sig är kläder som man brukar ha till vardags. hmm ja jag vet inte. 
Nu ska jag dricka mer te och rita fler serier.
Adjöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar