söndag 25 oktober 2009

Dagens visa 2



så här ser det ut när jag sitter och jobbar med serien. saxen har jag för att klippa och klistra när jag gör fel. då skriver jag den nya texten på självhäftande ettiketter och sen klipper jag ut den nya texten och klistrar på den gamla.
det har blivit mycket klippaochklistra idag.



jag känner mig faktiskt stressad inför nästa deadline som är på torsdag. vi har inte börjat färglägga stripparna än,det ska jag göra på måndag, och då kommer inte harry ha ritat klart allt än. hm ja vi lär oss under skapandets gång.



igår enades vi om att vi inte skulle se varje avslutade deadline som en ursäkt att sen få slappa i två veckor innan vi börjar jobba igen. nej från och med nu ska vi jobba på som vanligt hela tiden.
vi lämnar in 30 strippar per deadline, då har svenskan material för 5 veckor, och vi har 5 veckor på oss attt göra 30 nya strippar. jag läste i en intervjuv att martin kellerman snart har jobbat upp ett lager av strippar så att han inte skulle behöva jobba på ettt år. det är imponerande. men vi kommer nog också få upp takten om ett tag.

så, till dagens visa:



coney island baby med lou reed. det är en av mina favoriter.

/Rut

1 kommentar:

  1. Tack för dagens visa. Den fick mig att känna liv och lust och längtan efter något som är på riktigt. Rut, du är min hjältinna. :)

    SvaraRadera