fredag 2 oktober 2009

Seger i sikte

Jag skriver ofta en titel som inte har med inlägget att göra så bli inte förvånade

Det är skönt att komma till kontoret och finna en person som mår lika skevt som jag. Det är ju priset man får ta om man är ute och slänger med bena. Klackarna i taket kanske det heter.
Jag har en smak av blod i munnen, undrar vad det beror på. Det var meningen att jag skulle träffa Rut på Kartago imorse men hon försov sig så jag fick inget nytt material idag. Detta innebär att jag måste ta en av stripparna som ligger i min "att-rita-hög." Jag avskyr att rita material som jag redan läst igenom trettiotvåtusen gånger. Jag tappar lusten helt, kan ju också vara för att jag är bakis och skakis.
Idag ska jag jobba på globen och sälja tröjor under hockeymatchen, jag vet inte vilka som spelar och jag vet inte hur man spelar heller.

Här är en persons åsikt om serien Söndagsbarn

"Söndagsbarn = ful + tråkig
Om söndagsbarn är kul så är det bara ett bevis på att Stockholmare saknar humor... (Oj, det lät som en pratbubbla i Söndagsbarn) Finns det verkligen inga bättre unga serietecknare i Sverige?"


Jag vet inte om jag har förklarat det men materialet vi skickade in första månaden var två till tre år gammalt så om ni vill njuta av en fräshare Söndagsbarn tycker jag att ni borde läsa Svenska Dagbladet idag. Dagens stripp är ritad för cirka två veckor sedan.
Ganska fett.
Nu ska jag dricka te.
Ajöken

Såhär blev strippen igår, den är inte klar ännu men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar