torsdag 22 oktober 2009

En gång var jag ung


varje gång jag sitter framför ljusbordet med ett tomt ark papper och föröker komma på något kul att skriva så är det den där melodin från Seinfeld eller Homers röst när han säger "stupid sexy Flanders!" som jag frår på hjärnan.
Sen brukar jag tänka: "vad är kul?" och varje gång (tyvärr hittade jag inte klippet på youtube) så är det den där sekvensen ur scrubs när JD säger "giant phones are funny." som poppar upp.
när det ljudklippet samspelar med synen av JD vid en enorm telefon då vet jag at jag har att göra med en audiovisuell blokad.
Då måste jag ofta gör något sysselsätta mig med något anat ett tag för att kunna kringå detta hinder.

kom ihåg att i skrattet finns försoningen, som min gamla psykolog brukade säga.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar