torsdag 1 oktober 2009

Arbetsdag idag

Igår fick jag inte alls mycket hjort (he he) är på kontoret, det beror helt på att jag låste mig själv ute. Jag skulle köpa nya pennor och glömde mobil, nycklar och min snabbtänkthet på kontoret. När jag stod utanför dörren och fattat vad som hänt svor jag en lång Kapten Haddock svordom, jag gick sedan till min lillasysters jobb och lånade hennes nycklar. Väl inne tappade jag lusten att arbeta helt så jag pillade mig i naveln en stund sen drog jag härifrån.

Idag har det gått bättre, eller det började med att jag sovit dåligt på grund av nattligt besök. Inte min gäst utan min roomies. Men har man väl gått upp är det lika bra att vara vaken. Så jag käkade frulle med Rut på Blooms och begav mig sedan till kontoret. Idag har jag skissat klart en stripp och tänker nu bege till Vurma för att tuscha den.

Förövrigt har jag ritat en bild till bloggens headliner, det är Ingmar, Rut och Jag. En bra trio.
Igår ritade jag en tavla med Bergman som motiv, den blev udda och jag spillde tusch överallt. Crapville alltså.



Min kollega har lyckats stava fel på orginalet så jag fick rita alla rutor på ett annat papper. Extra jobb är kul.


Nu ska jag blada.

So lon apaches
-H

2 kommentarer:

  1. tipex? klippa ut endast den ruta som var fel? sätta små klisterlappar över det felstavade och kopiera? photoshop?

    men rita om allt på ett nytt papper är ju också ett sätt...extra jobb är ju, som nämnt, "kul". ;)

    SvaraRadera
  2. Frida, du har helt klart rätt. Jag har sagt detta till rut, alltså klipp och klistra grejen. Jag tror det sakta men säkert sjunker in.

    -H

    SvaraRadera