torsdag 29 oktober 2009

grannverksamhet

jag tog en paus i mitt arbete för att gå ut i naturen. jag bor precis vid ett stort skogsområde där man, förutsatt att man känner till platsen, kan se detta:
som jag förstår det så är detta en inoficiell begravningsplats för husdjur i varierande storlek.

de två stora gravarna är alltid välskötta och i bakgrunden av en av bilderna kan ni skymta en vattenkanna. den brukar var upphissad i ett träd tillsammans med trädgårdsredskap så att ingen ska kunna stjäla den.






















Idag verkar det som att någon har blivit avbruten i sitt arbete...


längre upp i skogen är mindre djur begravda, bland annat har jag hittat laminerade kort på underlater och knähundar, men de gravarna har sällan namn.

jag såg den här begravningsplatsen första dagen jag hade flyttat hit och var ute och gick. bara ett stenkast från min lägenhet ligger ett djursjukhus.

jag la ihop ett och ett. kalkylerar man på avståndet mellan djursjukhuset (X) och begravningsplatsen (Y) och räknar med att det genomsnittliga husdjuret (r1) väger 7-10 kg i förhållande till en sörjande människas styrka så är det inte svårt att förstå varför begravningsplatsen har upprättats på precis denna plats.

ahh homo sapiens du fortsätter att förbrylla och förundra.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar