tisdag 20 oktober 2009

Lo and Behold

Jag var väldigt nära på att jobba hemifrån idag, tänkte det skulle vara skönt att hasa omkring i mina trasiga pyjamasbyxor, rita lite serier och bara tänka: Ah this is the good life. 
Sen slog det mig att jag har 17 strippar och rita på 10 dagar, så då slängde jag på mig mina kläder och rusade till kontoret. 

Jag tänkte lite på en sak när jag gick hit imorse, det är väldigt svårt att få folk att förstå att rita serier är ett riktigt jobb. Särklit när man har deadlines att hålla, de flesta anser att rita är ju hur lätt som helst och att det tar väl inte mer än en kvart att fixa ihop det där. 
Detta vore ju shysst om så faktiskt var fallet, det ligger mycket mer bakom en stripp än själva ritandet. Jag måste få inspiration, känna mig helt hundra och bara ha ett bra flytt. Annars blir det lätt att det ser ut såhär


He he detta är kanske en av de första stripparna jag ritade, den är cirka fyra år gammal. Rut sa alltid: Fan Harry det måste bli snyggare. Varpå jag svarade: Detta är mitt bästa.

Ibland när jag ritar saker i bakgrunden (Affisher, böcker och dylikt) så är det rena tributes till andra människor jag gillar. I dagens svenska dagblad kan man tex se shout outs till: Kim W Andersson, Hjalmar Söderberg och Tidningen Hjälp. Väldigt ofta brukar jag rita in en av min bästa polares band. Fritjof & Familjen heter dom och ikväll spelar de på Debaser Slussen, klockan tio kickar det igång. 
Var där eller var hemma.

Nu ska jag rita, dricka te kanske ta på mig själv om vädret tillåter. (HE HE HE) 
-Harry

Just det, jag höll på att glömma. Jag tog ett foto av mig imorse två sekunder innan jag nös. Ha ha tyckte jag var kul, tills det blev massa saliv och annat på datorn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar