torsdag 28 januari 2010

vanmakt via etern


Jag har en vision om att sitta i mitt kök, lyssna på P1 och lösa dagens korsord samtidigt som jag blickar ut mot nackareservatet och njuter av en god kopp te. För att göra denna vision till verklighet köpte jag den här fräsiga radion på myrorna. självklart testade jag den i butiken och kunde konstatera att den fungerade felfritt.

Väl hemma var det dock ett annat ljud i skällan. Här spelar radion nämligen två kanaler samtidigt. Den ena kanalen är alltid P1 och den andra kanalen är alltid Rockklassiker. Filosofiska rummet till tonerna av livin on the edge of the night, Kaliber i en dynamisk duo med welcome to the jungle och ett längre inslag om palestina/israelkonflikten besvaras av lenny cravitz fråga "are you gonna go my way?"

Jag är inte road, inte road alls...

/Rut

ps. i eftermiddag lägger jag up den nya strippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar