onsdag 13 januari 2010

arkitektbyrå


Lage är här och har gått ner ca 2kg bula. han är mer grön svart över ögat än blodsprängd. nu kollar vi på mary poppins för hundraelfte gången. Lage verkar inte var intresserad av att leka i den jättefina kojan jag byggt åt honom. den är perfekt! luftig, men ändå mysig, mycket kuddar och en liten hylla för böcker. han skulle inte ens uppskatta god design om livet hängde på det...

ikväll kommer x-files klubben komma hit. jag känner mig som en ensamnstående mamma och går och våndar mig över om jag kommer få Lage i säng i tid tills vi ska börja kolla. äh, annars får han väl sitta med, det ger stark karaktär.

och en sak till som jag inte har berättat (det har inte med sex att göra)... ja jag har en till laddnings surdegsbröd i ugnen. lolololol.

det bästa är att den här gången så hade jag ingen rågsikt (tydligen inte det samma som rågmjöl) så jag tog det mjölet som var mest likt i konsistensen och det blev kornmjöl. jag vet inte ens vad kornmjöl är eller hur det hamnat i mitt skafferi. men any whooooo så är brödet i ugnen nu och borde var klart snart.

i ett förhållandevis händelselöst liv är detta essensen av spänning.

håll ut! jag uppdaterar er så fort jag vet hur det blev.

/Rut

2 kommentarer:

  1. Lägg upp receptet också surpuppa

    SvaraRadera
  2. hej anonym
    här är receptet på brödet som blev helt ok (men det smakade inte så mycket) . jag ersatte alltså mjölet som inte var vetemjöl med kornmjöl.

    http://paindemartin.blogspot.com/2008/01/den-godaste-sndagsfrukosten.html

    knock your self out!

    kram
    Rut

    SvaraRadera