måndag 11 januari 2010

ÄNTLIGEN


Idag var sista dagen söndagsbarn såg Svenska Dagbladets morgonljus. Det var även sista dagen för alla haters att sätta kaffet i vrångstrupen. I morgon däremot är det första dagen hela familjen kan samlas i sitt pittoreska kök och höra på när far eller mor läser Munmintrollen högt. Barnens ögon kommer tindra och deras hjärnor och fantasi behöver inte invaderas av mina och Ruts upptåg. De kommer kunna sova gott i morgon natt. 

Inuti mitt huvud har det bott ett moln hela dagen, det sänder ner små blixtrar i någon del av min hjärna och jag blir då påmind om att repetera frasen; Fan ta Svenska Dagbladet.
Då lättar molnet en aning och jag ser någon form av ljus, men då tror jag chocken tar över istället och jag blir lite ledsen i ögat.

Ja, nog om det jag får ställa mig och slå på något i hemmet för att släppa ut vreden.

Nu ska jag jobba.
Tack och hej

Harry

11 kommentarer:

  1. Det finns käller som antyder att Adolf Hitler prenumererade på SvD och att Hirohato var en stor "kulturbilaga-fachist"

    SvaraRadera
  2. Wanda:
    Han heter Hirohito, get your dictator/emperor trivia straight.

    SvaraRadera
  3. Fan ta SvD då de inte ens förmår sig att svara på klagomejl om detta. Jag lovar att de svarade de sura kärringarna som ville ha tillbaka Morgan.

    SvaraRadera
  4. skrattade högt åt mumintrollet-länken! ^_^

    Längtar efter samlingsalbum nr 12, tänk vad mycket Söndagsbarn man måste ha fått sig till livs vid det laget...
    Keep movin' forward och kom ihåg att Ni Är De Bästa Syskonen!
    Hejahejaheja!

    SvaraRadera
  5. Hej, jag vet att det är taskigt att sparka på dem som ligger ner, men jag ville bara säga att er serie verkligen var/är skitdålig och jag är glad över att slippa den i SvD. Sen tror jag inte att ni har fått särskilt många att sätta kaffet i vrångstrupen, det har nog varit fler rynkade ögonbryn à la "hur fan kan SvD trycka den här skiten". Jag är dock ingen psykopat så jag önskar er all lycka i framtiden.

    SvaraRadera
  6. du är ingen psykopat, du har bara dålig smak

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte annat säga än att jag fäller en stilla tår över detta. Söndagsbarn på morgonkvisten gjorde morgonstunden drägligare, måndag som söndag. Att SvD tryckte en serie som äntligen fick mig att le kändes mycket revolutionerande och ingav lite hopp om att SvD kanske, en dag, kan bli någonting även för oss som inte är 40+.
    Men icke. Morgonen får fortsätta vara värsta stunden på dagen. Jag tycker det är sorgligt.

    SvaraRadera
  8. Vill bara skriva att jag verkligen uppskattade Söndagsbarn i SvD. Det tog ett tag innan ni satte det men till slut var det den serie som fick mig att bläddra kulturen lite snabbare. Nu är det amerikansk geggamojja och mumin kvar. :< Hoppas ni kan sälja serien till en klokare redaktion.

    SvaraRadera
  9. ovsett om man gillar er serie eller ej... hur fan kan man stoppa in mumin istället. Men det säger väl en del om svd:s inställning
    till kultur(?) Ni gjorde nåt samtida och direkt typ allt som tex mumin inte är. jag har sagt upp min prenumeration på svd och dessutom borde ansvarig person på svd få... smisk Ser er nog snart någon annan stans! tjing-tjong

    SvaraRadera
  10. Jag älskar att skratta,man kan säga att jag lever för att skratta MEN det här är inte kul,sen om SvD tagit in något ÄNNU tråkigare så BLIR inte det här roligare ändå. Gör något annat !

    SvaraRadera