tisdag 12 januari 2010

fängslande kontraster


idag ska jag iväg och träffa en kollega från min tid på slottet. hon är mig något av en gåta. Hon ser ut som en överjordiskt vacker prima ballerina med har ståtlig hållning samtidigt som hon pratar som om hon är med i en pilsnerfilm från 40-talet.

hon säger till exempel "vaska klövarna" istället för "tvätta händerna", hon kallar sin lägenhet för "kvarten" och "går och pinkar" istället för "pudrar näsan". jag var lite rädd för henne i början men vi blev vänner under utbildningsdagarna i Karl XV salen när vi hade brandutbildning. hon letade plats att sätta sig och Daniel gestikulerade att hon kunde sätta sig bredvid honom. " Oh nej, ogift sitter jag inte bredvid karlar." svarade hon då och satte sig bredvid mig istället.
ahhh friendship, the best ship there is.


puss och kram skumbanan

/Rut

4 kommentarer:

  1. Är det månne JH vi pratar om?

    SvaraRadera
  2. Haha, det var en bra beskrivning av henne!
    God fortsättning, kram!

    SvaraRadera
  3. Roligt och träffsäkert! Pilsnerballerina.. :)

    SvaraRadera