måndag 4 januari 2010

nej till sex.


i väntan på att ge blod så får jag inte ha oskyddat sex. jag har bara oskyddat sex (självklart efter att alla friskhetsintyg har kontrollerats och allt sånt) för att lukten av kondomer får mig att tänka på våldtäkt (det är en lång och sorglig historia).

hursomhelst...det är inte så att jag brukar kunna välja och vraka mellan folk att ha sex med, men nu bara för att jag har bestämt mig för att bli en god medborgare och ge av mitt blod så tvingas jag helt plötsligt att tacka nej till sex på löpande band. det är helt otroligt. syns det på mig att jag är en potentiell blodgivare? jag känner mig som en diabetiker i en obevakad godisaffär. 26 januari ska jag ge blod, men kan jag vänta så länge? jag är ju inte mer än man, och som lina brukar säga "köttet är svagt".

/Rut

5 kommentarer:

  1. Och varför kan du inte välja och vraka då?

    SvaraRadera
  2. tja att välja och varka innebär på något plan att de man väljer och vrakar är med på noterna, att någon forma av samtycke infinner sig, oavsett vad Rolf Hillegren än må säga om saken. det krävs alltså två för att dansa tango. om du förstår vad jag menar?
    Rut

    SvaraRadera
  3. Har fortfarande inte riktigt fattat hur du egentligen ser ut. Lägg upp lite fler bilder på dig själv tack.

    SvaraRadera
  4. kära "anonym", hur tänkte du nu? skärp dig.

    SvaraRadera
  5. Frågan är väl snarare hur du själv tänkt att folk ska uppfatta dig om du publicerar uppgifter om dina sexvanor på en blogg som kan läsas av miljoner människor. Men så långt tänkte du väl kanske inte. Så skärp dig själv, tycker jag. Det var det som var min poäng...

    SvaraRadera