onsdag 6 januari 2010

min syster, lögnerskan

Det ni ser här är precis efter att wanda berättar att "Last Christmas" (en av min favoritlåtar) egentligen skulle hetat "Last easter". hon flinar för att hon ser hur irriterad jag har blivit av den här informationen. Hon påstår att hon har läst det på Financial Times tyska webupplaga. tyvärr kan hon inte hitta artikeln igen och efter flitigt googlande så har jag förstått att det inte finns mycket som stödjer hennes befängda påstående. det som gör mig så arg är att om det stämmer att låten egentligen skulle hetat "Last easter" så är låten inte alls ett geniedrag utan bara en tursam slump.

För att vara extra störig envisas Wanda med att hålla fast vid denna satans lögn och varje gång vi träffas eller pratar i telefon så sjunger hon låten "Las christmas" med egen text typ "last easter, i gave you my egg ...." ( det obehagliga är att det passar in ) osv. och hon vet att det retar gallfebern på mig, det är därför harry ser lite ängslig ut på bilden.

/Rut

4 kommentarer:

  1. och jag kan intyga att Wanda har rätt, till Harrys förtret. Är dock inte helt säker på det där med "gave you my egg" det kan lika gärna vara ett Wanda-påhitt! /isolde

    SvaraRadera
  2. ät ägg
    http://www.bz-berlin.de/kultur/musik/last-easter-i-gave-you-my-heart-article676960.html
    who's the liar now assface
    /w

    SvaraRadera
  3. Andra låtar som skrivits om i sista minuten:

    Wonderegg - Oasis

    Like a Rolling Egg - Bob Dylan

    Sympathy for the Bunny - Rolling Stones

    No Bunny, No Cry - Bob Marley

    When a Man Loves a Bunny - Percy Sledge

    /j

    P.S.
    För övrigt anser jag att tilltron till tysk press är chockerande överdriven! De ljuger tydligen lika duktigt som alla andra.

    SvaraRadera
  4. Hmmm, Wanda är något på spåren.

    SvaraRadera