fredag 22 januari 2010

Katt i sin hatt

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man skaffar katter. Som alla djur är dom ju söta när dom är små. Efter det fyller just katter inte en sådan stor funktion. Det enda dom har för sig är att smyga runt med en lömsk uppsyn. 
Ttt jag är allergisk är så klart en stor faktor som bidrar med mitt avsky mot detta djur. Om man skaffar katt när man vet att det kan hindra någon från att komma hem till en så anser jag att det är ett medvetet val. Man vill inte ha sin allergiska kompis hos sig, man vill hellre kela med ett djur som jag aldrig ens uppfattat som kelvänligt. 

Hur jag kom in på dessa tankebanor har med gårdagen att göra. Min väns familj har skaffat inte bara en men två katter. Så igår när min kompis fyllde år så åkte jag hem till honom. Ja, jag var medveten om att kattskrällerna bodde där. Varför ska mina besök bli limiterade på grund av ett ondskefullt djur
Det som hände var så klart att jag fick en allergisk reaktion och mina ögon svullnade igen. Alla hårsäckar på mitt ansikte och hals började klia frenetiskt. Jag såg ut som en tjackpundare där jag satt. Kort och gott var jag tvungen att åka hem och vaska min feja i klorin.

Det spelar ingen roll om jag tar allergitabletter. I'm cursed. 

Jag antar att katter alltid kommer i första hand framför mig, det måste helt enkelt vara för att dom är så förbaskat söta när dom är små.

Adios
-Harry

2 kommentarer:

  1. Men Harry. När man börjar göra såna dära hatiska uttalanden om katter så är vägen inte särskilt lång till att börja göra detsamma även om människor. Hat föder hat. Och historiska erfarenheter visar ju tydligt hur sånt brukar sluta... Jag reagerade oerhört starkt på ditt hetsinlägg och nu måste jag säga ifrån tycker jag! Tar avstånd från dina fullständigt oacceptabla åsikter och hoppas att du gör detsamma. Tänk på vad som hände med judarna under 2:a världskriget och jobba med din värdegrund, Harry. Detta sagt i all välmening, för tillsammans bygger vi ju det goda samhället där vi lever sida vid sida i total harmoni. KRAM =)

    SvaraRadera
  2. Bara en kattperson gör sådana här uttalanden
    -Harry

    SvaraRadera