lördag 9 januari 2010

Har du hört den här

Jag sitter och visar fingret åt Hedda, hon verkar inte fatta det blodiga allvar som ligger bakom detta långfinger för hon skrattar bara. När hon nu vänder ryggen mot mig slängde jag upp det andra fingret också. Sedan skrattade jag rått och rufsa om håret på henne. Jag tror att jag hade gjort en grym karriär som mobbare. Kanske ska spola Augusts huvud i toan och tvinga honom att äta jord.



På tal om August så har vi inlett ett platonisk förhållande, eller nu ljög jag. Vi har inte just påbörjat den bromance utan den har sakta men säkert vuxit fram. Vi har vattnat, göslat och planterat om samt putsat löv och gett plats för nya grenar. I år firar vi tio år som vänner då bjuds det på valfri bål och häxjakt i Liljansskogen.

Nu ska jag hjälpa min blomsterkompis och borra upp en hylla i hans badrum som nu är grönt. Jag har alltid velat ha ett rum i guld men det får vara så länge guldet är så dyrt

1 kommentar: