fredag 15 januari 2010

Trasiga glasögon







Min vän August har precis åkt tillbaka till Skåne. Jag vet inte  om han ska fortsätta sin karriär som ålfiskare eller om han ska återgå till att göra äppelmust. Men jag vet två andra saker.

Ett. När August väl kommer hem så ska han flytta ihop med mig och det är ju fantastiskt kul.

Två. Igår ville August styra avskedsfika och  säga hej då till min nuvarande roomie Valle som ska ut på resa. 
Så August bjöd in alla våra kompisar (ungefär sju stycken) köpte en kaka som såg ut som en gigantisk mazarin. 



Han satte även på en kanna kaffe, sedan väntade vi på att Valle skulle komma hem så vi kunde ta våra avsked. Ungefär klockan tolv kom han, då hade vi redan fikat upp allt av värde och alla låg i soffan och dreglade. 
Detta togs innan


Vilken fest. 

Idag ska jag sitta barnvakt åt min systerson Alvar, vi ska spela Mario Kart Wii på min projektor och äta ostmackor. Härliga tider.

Nu ska jag ut och plocka upp mina awesome dojor som skomakaren har tejpat ihop. Enligt honom sjöng de på sista refrängen. Jag var som en desperat förälder med ett sjukt barn. Samtidigt som jag tog tag i mannens krage skrek jag.
"Is there nothing we can do???!?!?!"
Han förklarde att skorna gick att rädda han ville bara peaka mig om att jag var dålig på att  sköta om dom. Jag fnös lite och gick därifrån.
Detta är ju inte helt sant men nästan.

August har nya gaddningar 



Tjarå
-Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar