måndag 16 november 2009

undrar sa flundran..


jag känner mig lite stressad över att harrys dator har pensionerat sig. där ligger ju allt material vi har skapat hittills. som tur var sa harry att han hade en extern hårddisk. jag kände mig lugnare.
jag menar, säger man nåt sånt så låter det ju som att läget är under kontroll och att man har allt material i säkert förvar. smaka på meningen själv "jag har en extern hårddisk." kom igen, säg det. visst är det lugnande.
sen sa harry attd et fanns jättemycket utrymme på hårddisken och att den var top of the line. här började jag ana ugglor i mossen, och mycket riktigt. anledningen att det finns så mycket plats på den externa hårdisken är för att det inte ligger något på den.
Det var tur för min käre bror att det här samtalet ägde rum över telefon, annars skulle jag med stor sannolikhet straffat honom genom att brotta ner honom, spärra upp hans öga med fingrarna och sen blåst rakt i ögat. det är en klassisk tortyr vi utvecklade som barn. hornhinnan torkar och blir helt knöglig.
Harry, om du läser det här, och om jag ser dig innan du ser mig imorgon på maria torget så kan du göra dig beredd på en flygtackling.



/Rut

1 kommentar:

  1. Dåligt Harry, du är för dålig för att ha en dator

    SvaraRadera