onsdag 11 november 2009

det luktar bränt



Jag är fortfarande sjuk. men det är konstigt det här, för jag har ingen feber men min kropp känns oändligt tung. jag orkar masa mig in i ett rum sen får jag sitta där och glo ett tag innan jag orkar masa mig in i nästa (det kan låta som att jag bor väldigt stort men jag har valt att kalla även "toalett" för "rum" med hänsyn till de känsligare läsarna).Jag har väldigt svårt för att inte gör någonting. normalt när jag är för sjuk för att gå till jobbet så brukar jag i alla fall kunna jobbba med serien eller något annat som att byggga på min awsome costume. sen så måste det ju alltid städas, tvätt ska vikas, räkningar att betala revolutioner att planera.... men nu orkar jag ingenting.

min syster sa åt mig att jagg bara borde ligga i sängen och läsa.
jag hasade iväg till biblioteket idag för att få lite frisk luft. väl där hittade jag den här ämneskategorin:
hur lockande det än må vara så tror jag inte att det är bra för mig när jag ska vila att läsa om de patriarkala maktstrukturerna och hur de inskränker rörelsemönster fysiskt såväl som psykiskt.
men eftersom jag är så pretentiös så kan jag inte nöja mig med att låna en vanlig no brainer all entertainer skönlitterär bok, trots att en del av mig kanske vill. så jag kom hem med "europeisk lyrik mellan romantiken och första världskriget" på tyska,engelska och franska. Rafflande...

jag kanske delar med mig av några av bokens high lights vid ett senare tillfälle.

aufwiedersehn
/Rut

1 kommentar:

  1. Pust vad Slash är het! Hej Rut, tråkigt att du är sjuk. Hälsningar från Chris aka Årstaexperten.

    SvaraRadera