torsdag 12 november 2009

lek med mig


du behöver en kluttt brun cerinit lera. typ stor som en kotte (den runda sorten)


placera leran på ditt pekfinger så att den sitter fast


börja forma den


nu börjar det likna något. det är viktigt att eftersträva den räta vinkeln mellan lugggen och pagen



bakifrån



time to bake this baby


130 grader i 15 min


och se: en EXAKT kopia av mig (eller annan valfri kulturarbetare fast lite mindre)

Nu när kulturhjälmen är härdad tål den det mesta, så du kan ha den i fickan vartän du går. och nästa gång du undrar över till exempel skillnaden mellan avant garde och neorealism är det bara att rådfråga din kulturälskande lilla vän.

/Rut

5 kommentarer:

  1. Njaa... är det inte lite mer Gustav Vasa-vibbar? Jag tror på svart alt mörkbrun cernitlera för den optimala kulturhjälmen.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser ut som en polly. En ljus polly.
    //einar

    SvaraRadera
  3. måla den röd med vita prickar så blir du toad från super mario!

    /aronovitz

    SvaraRadera
  4. Vi kan alltså enas om att den är fantasieggande.
    jag rekomenderar varmt att göra en egen. man skulle kunna göra en pop-kille lugg kanske? eller afro? eller syntare? så kan man ha en på varje finger och underhålla vänner, bekanta och mentalvårdare.

    SvaraRadera