tisdag 10 november 2009

Män jag älskar 2


Bara för att reda ut begreppen: Jag är inte ett fan av serien House. Den är helt meningslös och slår ett slag för att cementera könsroller. upplägget på varje avsnitt är exakt lika dant:
1. Patient får anfall
2. House ställer diagnos
3. Patient får nytt anfall
4. House grubblar + förolämpar alla i sin väg / paralellt blir tillståndet för patienten mer och mer kritiskt.
5. House saves the day.

Ibland stänger jag av ljudet när jag tittar jag på House, så lågt är underhållningsvärdet.
MEN House (alltså karaktären) är så sjukt snygg. så sanslöst galet makalöst over the top läcker. det finns så många uppenbara patient/läkarskämt jag skulle kunna roa er med, men smakfull underhållning har alltid varit ledord på den här bloggen.
/Rut

2 kommentarer:

  1. Åh vad det är sant, House är hetheten personifierad! Jag blev alldeles knollrig när jag upptäckte att samma skådis var med i Black adder! Haha! Där är han helt annorlunda! Skådisar asså, man vet aldrig vad man har att vänta! :D

    SvaraRadera
  2. Från avdelningen för uppenbara fördelar med nutiden: tack vare det magiska internet kan man ju passa på att avnjuta Hugh Laurie i en något bättre roll, nämligen som Bertie Wooster. Bör dock ses på full volym, särskilt när Stephen Fry (Jeeves)kliver in på scenen. Men det visste ni säkert redan.

    SvaraRadera