fredag 27 november 2009

Ett fel har smugit sig in...


jag kunde inte hjälpa att notera att min kära bror hade länkat till Manny i runaway train från sitt eget namn. detta är inte bara fel utan näst intill osmakligt.
visst att det alltid är med glimten i ögat som vi länkar till diverse celeberiteter och förebilder när vi skriver om oss själva.
men i fallet med harry vs. manny finns det ingen likhet. om det är någon som är manny så är det jag.
Runaway train är en av mina absoluta bästa filmer genom tiderna. allt är bra. fotot, manuset, dramaturgin, skådisarna osv osv.
den handlar om den ökända förbytaren Mannheim "manny" som rymmer från ett maximal security fängelse. med sig på flykten har han Buck (julia roberts lillebror) som är snyggare än vad han är smart. Manny är hjärnan och Buck är (eftersom manny har fått en handen genomborrad av en kniv) musklerna. börjar ni se vartåt det barkar? precis... Jag är Manny och harry är Buck (harry har till och med en sån tröja).
hela vårt företag (skruttuggla HB) är management by runaway train. Jag står och skriker på harry vad han ska göra och trots att vi ryker ihop ibland så är harry i slutändan alltid tvungen att göra som jag säger eftersom han behöver mig, för att jag är en ledare av bibliska dimensioner.


jag coachar harrry på jobbet:


så.. var god bortse från harrys länk i nedanstående inlägg, det var ett "skämt".

nu ska jag börja färglägga det nya materialet

/Rut "Manny" Anderson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar