onsdag 18 november 2009

Andra bullar


Ja... det är ju onsdag så egentligen borde jag vara på arkiv x klubben. men det är höstlov.

så i stället bakade jag bullar. jag har fått låna en sån där köksassistent av min kusin. fett!
jag har bakat kanelbullar. jag delade degen i två delar och blandade i två rivna äpplen i ena halvan (se bilden ovan). nu när jag precis provsmakat en kan jag säga att experimentet var minst sagt lyckat. så det var äpple-kanel-socker bullarna.
av den andra halvan blev det kardemumma bullar. de blev helt ok. det blev i alla fall en himla massa bullar så jag gjorde det jag brukar göra när jag bakat. jag gick ner med hälften till grannen. (ja, jag är DEN grannen som kommer förbi med nybakat i tid och otid).
de fick de som var mindre goda (jag hade inte hunnit provsmaka).


hahah, sjukt kul att de ha en granne som älskar att baka men är ganska dålig på det. hahah. om det här vore en film så sekunden jag lämnat över bullarna och de hade stängt dörren skulle man se att de la ut bullarna under diskbänken och mamman skulle säga till sina barn " de håller råttorna borta." hahaha.
nu ska jag jobba med serien.

adios
/Rut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar