torsdag 12 november 2009

old news....


men det är det att berlinmuren fallit också, men en del saker tåls att påpekas igen.

Min kära Bästis (ni vet hon jag skrev om som hade varit med massajerna) mailade mig idag. Jag hade inte hört av henne på ett tag så jag hade hunnit bli lite orolig utifall hennes liv hade tagit en osannolik vändning. men det visade sig att hon hade varit och filmat klimatförändringarnas obarmhärtiga framfart i delar av norra afrika och hur det påverkade befolkningen där.


i december ska hon upp till köpenhamn för att äta röde pölse, smörrebröd och gå på strööööget. Jag upplyste henne om attt det faktiskt råkar vara värsta viktiga eu-toppklimatuppvärminingsmöttet precis då som hon kanske skulle passa på att gå på när hon ändå är där. gissa om hon blev glad att jag påminnde henne om det.
jag hoppas att jag kan åka ner till malmö typ då så att hon och jag kan träffas nån dag. det vore fan-taboulus!
här kommer en tribute video till henne:


det är kärlek det..
/Rut

ps. ni som väntar på svar från Harry, väntar inte i förgäves. He's on it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar