onsdag 3 februari 2010

När en miljon var en miljon




I måndags jobbade jag på Cheap Mondays visning. Den höll sig ute i frihamnen i en stor hangar. Jag och tre andra var ansvariga för insläppet och fick stå bakom ett sådant där sammetsrep.  Bakom repet stod 1000 fashionkids. 
Alla såg likadana ut.  Håret var kortklippt på sidorna med en modesäker snelugg, Hade de inte tröjor med alldeles fööööör stora luvor så var det jackor med noggrant utklippta hål som gällde.

När jag fick ordet om att det var okej att släppa in folk hann jag knappt haka loss sammestrepet innan kaoset var ett faktum.  Dessa tusen modemänniskor med ett samlat bmi på ett blev som tokiga. De tryckte på, spran och trängde sig. Vissa hoppade över andra delen av repet och hamnade bakom mig.

Jag skrek att dom får fan hållas sig lugna men ingen lyssnade. Då infördes operation human shield. På något sätt lyckades jag med min späda kroppshydda hålla tillbaka en del av folket. Jag tryckte bakåt och lyckades haka på kroken till sammetsrepet igen.

Som tur var hade pöbeln sansat sig lite och en viss ordning kunde uppstå.  Efter det var det lugna gatan och vi släppte in resterande människor utan stora svårigheter. 

Idag eller inatt ska jag väl säga kommer August hit, han flyttar in idag och vi kommer ha awesome times.  Här nedan ses han med en  hund. 



Nu måste jag rusa för min kompis William ska tatuera sig. För ett år sedan tatuerade han  in två bilder jag ritat. Här nedan kan man se resultatet. 



Lev väl
Eder Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar