söndag 21 februari 2010

min andra hälft

Doris Lessing i mässing

nu vet jag att jag har en tvillingsjäl där ute i cyberrymden. personen bakom bloggen Lou Reed i tweed. asså oj va jag skrattar.

det blev inget hångel igår för min del. festen var i bromma, dvs utanför min comfort zone, och på det så fungerade ju inte lokaltrafiken.

så hela kvällen var jag stressad över hur jag skulle komma hem. jag har ett neurotiskt drag som tar ut sin rätt när jag inte har full koll på läget.

att ha koll på läget för mig betyder att jag gör allt så effektivt som möjligt, veta hur jag tar mig till och från ställen på bästa sätt, och alla sånt där kul.
till exempel så knäckte jag under ett års tid ett rått ägg i min gröt på morgonen för att jag insåg att jag sparade mellan 5-7 min på att äta ägget direkt i gröten istället för att vänta på att det skulle koka klart.

var det gott? frågar ni er. ja, svarar jag, för att det var smaken av sann effektivitet.

hur som helst.. trotts mittt kontrollbehov hade jag mycket kul igår och fick bland annat lära mig att man INTE får säga eskimo längre, utan att det heter inuit, och att taxi från bromma till bagarmossen kostar lite mer än 500 kronor.

/Rut

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att Lessing i messing ser ut som Yellow Bastards rara mormor.

    SvaraRadera