lördag 27 februari 2010

Morgonen


I morse när jag var ute och gick stötte jag på en kråka som stod på sitsen av en parkvän.

-Godmorgon herr Kråka, eller är det fru? det är svårt att avgöra med er fåglar. Sa jag
Kråkan lade sitt lilla huvud på sned och kollade på mig.  
- Ja, jag vill inte störa tänkte fråga vad ni anser om att det töar så förskräckligt. Ett djur med ditt levnadsätt måste kanske uppskatta att all mat från fjol dyker fram på marken. Själv tycker jag att det blir förskräckligt slaskigt om skorna. 
Kråkan blinkade lite och plockade sedan upp en nöt som legat bredvid. 
- Det var inte min mening att störa mitt i frukosten, jag lämnar er nu. 
Med ett lyft på hatten och en vänd på klacken gick jag ner för gatan och lämnade kråkan till sin nöt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar