måndag 29 mars 2010

skatt på skratt


Det Harry och jag kan om bokföring är vad vi har lärt oss från en Rockystripp där Rocky säger att han kan dra av vad som helst på sitt företag bara han nämner det i serien.

Harry och jag har tagit det ett steg längre, vilket innebär att vi har tyckt att bara vi har pratat om serien samtidigt som vi konsumerat en vara eller tjänst (bio, taxi, fika, lunch, pennor, godis, ståltråd och skruvar, lego, lite coola action figurer, elektronik....) så är den avdragsgill.

igår pratade jag med vår revisor som gjorde det klart för mig att mina kunskaper inom företagsekonomi var bristfälliga, och källan (rockystrippen) opålitlig.

vaddå restskatt liksom? what does it mean? jag borde sagt till revisorn att han kan vara momsregistrerad i huvet for all i care.

nu måste jag provköra några radiostyrda bilar som företaget köpt in.

/Rut

2 kommentarer:

  1. Brilliant! Eller så flyr man landet och stoppar huvudet i sanden..också pålitligt!

    SvaraRadera
  2. du har inte gått på oxford för ingenting hör jag...
    /Rut

    SvaraRadera