onsdag 3 mars 2010

night vision


ni skulle ha sett vad jag såg i natt när jag var uppe och kissade vid 4tiden. Sittandes på toaletten kunde jag inte undgår att notera att min buk fullständigt svävade över mina lår. magen var som ett ensamt moln på en klarblå himmel mil ovan jord. det var det vackraste jag någonsin sett.

döm då av min förvåning när jag imorse efter frukost konfronterades med samma sorgliga sammansättning ("mage på lår") som alltid. till och med efter att jag hade gjort mina toalettbestyr så finns inga spår av nattens uppenbarelse kvar att skönja.

kanske var det ögat som spelade mig ett trick i gryningsljuset? för att vara på den säkra sidan har jag nu lagt in kameran på toaletten. jag känner mig som en av fotograferna för national geographic som lurpassar på one of the beasts of nature, ständigt redo att föreviga det sällan skådade under.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar