torsdag 4 mars 2010

död hud som ny skrud


igår var Patrick och jag på jakt efter en jacka till honom. inte vilken jacka som helst utan det skulle vara den ultimata läderjackan. jag är inte mycket för shopping för att jag har dåligt med tålamod, men Patrick hade lyckats övertyga mig med sin entusiasm. han kände nämligen på sig att just igår på 118 läder skulle den perfekta jackan att materialisera sig, för en kort tid i tidsrymden.

(jag bara älskar den här Fontanabilden. man kan nästan höra hur det låter när han skär i duken)

och han hade helt rätt. vi hittade en jacka som såg ut att ha tillhört honom i alla tidigare liv hittills. (inte att den var sliten), den var liksom ba helt rätt.

det var mitt livs bästa shoppingupplevlese som inte involverar sötsaker.

nu sitter jag och tampas med veckans stripp, som jag vet att ni vänta på med spänning. vi har redan fått in massa mail av folk som undrar varför den inte ligger uppe än. som svar kan jag säga att jag gör mitt bästa, men ni måste också ha förståelse för att Goethes samlade verk inte läser sig själv, om ni förstår vad jag menar.

mycket kärlek
/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar