måndag 15 mars 2010

All work

När man har det som jag, och väntar in det jobb som komma skall är det bra med ströjobb. Dels för att fördriva tiden och dels för att kunna betala hyran. Så i fredags jobbade jag och Ivan på min mors personalfest. Arbetsbeskrivningen var att står i baren, duka på och av buffén. Det vi inte vistte var att det var mexikanskt tema och att en viss utklädnad hörde till. Detta gjorde inte mig något då utklädnader är roliga i mina ögon. 
Så iförd detta (se nedan) serverade vi tequilla, öl och tacos. Ett och ett annat vinglas slängdes vi upp också. 



Efter middagen var festen i full gång och den äldsta personen var kanske 25, resten var praktikanter och annat löst folk. Ivan och jag blev erbjudna att delta i festligheterna och när jobbet var avklarat gjorde vi just så. 
Kvällen var skitskoj och slutade med en tryckare för min del. It was the blurst of times

På lördagen tog jag mig an ett annat jobb, jag skulle servera på en 70-års fest. Jag som aldrig serverat förut var ganska nervös. Om man bortser från  att jag knockade en gubbe i bakhuvudet med hjälp av min armbåge och att de äldre slängde sneda blickar på min tattuering så skulle jag påstå att kvällen var en succé. Efter det drog jag till Berns och hoppade omkring till minimal techno och försvann in i rökmaskinens suddiga omfamnande.   

Avanti staden!
-Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar