tisdag 16 mars 2010

självbild


Ah vilken succé. igår så var det masa journlister som skulle intervjua skådisarna i en av filmerna som vi jobbar med. det hela ägde rum på Grand och min uppgift var att hämta journalisterna i lobbyn och ta med dem upp dit skådisarna satt och se till att rätt journalist intervjuade rätt skådis.
ingen kan vara gladare än jag att mina högskolepoäng kommer till användning.


och för att riktigt tydliggöra graden av min proffsighet och tonen för hur resten av dagen skulle utvecklar sig vill jag dela med mig av följande:


jag var på väg ner till lobbyn för att hämta en journalist från aftonbladet. hur skulle jag veta att han såg ut? istället för att höra mig för i receptionen koppladejag på min jag-har -läget-under-kontroll-uppsyn och såg till min glädje att det var en man som sökte min kontakt med blicken. aha tänkte jag.

Jag gick fram till honom skakade hand och frågade med säkerhet i rösten: är det du som är här från aftonbladet, eller?
efter en kort tystnad kom svaret: Nej, det är jag som har regisserat filmen.


ord kan inte beskriva tystnaden som följde, och eftersom vi fortfarande stod kvar i handskakningen så kunde han känna hur min handflata fullständigt exploderade av svett och ångest .

lolololol... excellent work stimpy.
Jag vill vara såhär men jag blir mer såhär.


/Rut

1 kommentar: