söndag 18 juli 2010

Det sjukaste

Min lillasyster Erna samlar på foton som hon hittar på gatan. Oftast är det passbilder på människor som hon inte känner. Jag som ofta går med huvudet stirrandes i marken snubblar ibland på ett eller annat fotografi. Jag brukar ge dessa till Erna för att bygga på hennes samling.
Således hände det sjukaste härom sistens. Jag gick på gatan och såg en karta med fotografier, jag tog upp dem och granskade pojken med det söta snea leendet som mötte min blick. Jag tänkte:
- Fan vad detta är likt Johan. När jag läst gossebarnets namnskylt så blev mina misstankar bekräftade. Det var Johan.


Han är typ nio år på detta foto och jag hittar det nu tolv år senare, hur sjuuuuuuukt är inte det?




Förutom det så har jag bestämt mig för att idag börja rita igen. Jag har inte ritat på kanske tre månader av diverse anledningar. Just idag kändes det rätt. Så nu har jag tagit ett foto av mig själv som jag ska rita av på en stor duk som sitter fast på väggen.
Vi och ni får se var det bär.

Ha det
- Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar